sobota 18. května 2013

Makové mléko

Makové mléko je zdroj vápníku. Chutná lehce nasládle a v chuti i vůni ucítíte mák. Výroba je jednoduchá, jenom potřebujete výkonný mixér. Já s tím musela k mamce. 



100g máku, nejlépe českého z prověřených zdrojů, namočíme přes noc do 1l vody.


Druhý den ráno nevypadá směs nějak vábně, to je uvolněným olejem z máku.


Nenechte se odradit a zapněte mixér na nejvyšší obrátky a pořádně rozmixujte. Voda změní barvu na bílou.

Přeceďte tekutinu přes plenku, abyste oddělili rozmixovaný mák od mákového mléka. Já jsem to nakonec vzala do ruky, zatáhla jako při výrobě sýry a vymačkávala. Jinak mi to pořád takhle stálo v té plence.

Z litru vody a 100g máku jsem získala asi 600ml mákového mléka. 

Konzumujte nejlépe hned. 


Zdroj: http://www.moje-pravdy.cz/zdravi/rady-a-recepty/1448-makove-mleko-aneb-podojime-makovice

Žádné komentáře:

Okomentovat