úterý 5. listopadu 2013

Pečená červená řepa

Suroviny:
500g červená řepa
1 lžíce olivového olehe
3 lžíce balsamico ocet
sůl, pepř, majoránk
česnek


Červenou řepu, nejlépe z vlastních zdrojů, si očistíme a nakrájíme na menší kousky. Vkládáme do nižšího nepřilnavého pekáčku anebo do pekáčku vyloženého alobalem. Na řepu přijde olivový olej, balsamico ocet, sůl, pepř, majoránka, podle chuti česnek. Česnek můžete dát protlačený nebo vcelku i se slupkou. Pořádně promícháme a přiklopíme nebo přikryjeme alobalem. Mně se osvědčil právě nižší titanový pekáček. Je důležité, aby nad řepou už nebylo moc místa. Při použití alobalu se může stát, že se řepa k alobalu připeče.
Pečeme při 200°C asi 1,5 hodiny. Asi tak 3x prohrábneme. Balsamico ocet se zredukuje a řepě dá nasládlou chuť.
Pokud jste jedli jenom zavařenou červenou řepu z jídelny a pak jste se zařekli, že už nikdy řepu do pusy nedáte, zkuste to překonat a tuhle pečenou si udělejte. Baví mě ji připravovat pro návštěvy. Sledovat jejich zděšený výraz a dotazy: “To je fakt řepa?“ „Ty jsi nám k nedělnímu obědu přichystala řepu?“ Ano, přichystala. Zkuste kousek a uvidíte. Jejich výrazy zděšení se mění s každým kousnutím nejprve k plachému a pak už normálnímu úsměvu. Najednou z jejich úst slyším: „Ty jo, to je dobré. Dáš mi recept domů?“ Opravdu jsem žádný jiný recept nerozdala tolika lidem jako recept na pečenou červenou řepu. Naposledy jsem si ji vzala upečenou v krabičce na víkendový kurz, dala kolovat na ochutnání a asi tři kolegové odcházeli s receptem.

Dobrou chuť


1 komentář:

  1. Červenou řepu dvakrát nemusím, ale tohle vypadá vážně hodně dobře :))) Uvidím :)))

    OdpovědětVymazat